piątek, 14 sierpnia 2015

Sprawdzone sposoby na upały

Kochani, czy Wam też ostatnie upały, które panują w Polsce dokuczają? W weekend próbowałam w Warszawie kupić wentylator / wiatrak. Zaczęłam poszukiwania w sobotę. Odwiedziłam 6 znanych i dużych marketów spożywczych i z elektroniką. Wszystkie wiatraki wykupione! Wróciłam do domu i zaczęłam przeglądać Internet i trafiłam na sklepy budowlano - ogrodnicze. Teoretycznie miały tam być ostatnie sztuki. Następnego dnia, czyli w niedziele, postanowiłam się tam wybrać. I co? Lipa. Niestety nie było żadnego wiatraka (byłam aż w 3 takich sklepach). W sumie byłam w 9 miejscach, zmarnowałam weekend i się upociłam...

Finał był taki, że zamówiłam przez Internet i na tygodniu odebrałam osobiście w punkcie. Teraz mam wiatrak. No, ale dobra, jakie są sprawdzone sposoby na upały

Jeśli mamy nasłonecznione mieszkanie, to lepiej rano zamkniemy wszystkie okna i zasłonimy rolety / zasłony żeby było ciemno. Wieczorami i na noc otwieramy okna. To powoduje, że w nocy, gdy powietrze jest chłodniejsze wpada do pokoju. Rano, gdy temperatura zewnętrzna rośnie, to zamykamy okna i chłód zostaje u nas.

Pijmy dużo wody mineralnej. Trzeba nawadniać organizm - w te upały szybko się pocimy i pozbywamy się wody, dlatego bardzo ważne jest nawodnienie.

Korzystajmy z cienia. Gdy jesteśmy zmuszeni wyjść, to starajmy się wybrać taką drogę żeby była w cieniu.

Zakładajmy lekkie i przepuszczające powietrze ubrania.

Konieczne jest nakrycie głowy i stosowanie filtrów na ciało / skórę.

Mam nadzieję, że kilka moich sposobów na te gorące dni się sprawdzą. Życzę ochłody i żeby spadł deszcz! Tak będzie najlepiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz